2 iulie 2016

Ziua a treia din expeditie

Dimineata am plecat catre Sarmizecetusa. Drum greu, cu multe gropi si partial asfaltat. Masina m-a ajutat si de data aceasta, urcand pana la cetate.  Pe traseu am vazut numeroase utilaje care se pregateau de amenajarea si asfaltarea acestui drum. In 2016 drumul a fost dat in folosinta.  Daca atunci cand era un drum greu de circulat veneau la cetate circa 2000 de vizitatori pe zi, va imaginati acum cam cati vin pe acest drum nou asfaltat (peste 5000 de persoane prognozez eu).  Cetatea era in renovare in anumite zone, iar arheologii cautau cu ardoare noi tezaure.  Gasisera ceva in zona de est si am aflat in toamna ca era un tezaur mare cu multe piese de aur amplasat la circa 2 m adancime in pamant.  Aici era si vechiul izvor cu apa potabila pe care dacii l-au folosit in timpul asediului asupra cetatii facut de romani. Cetatea era bine intarita si inarmata si numai tradarea a facut sa fie cucerita, romanii intrand prin tunelele construite de daci pentru aprovizionare.
Daca aveti timp in aceasta vara 2016, vizitati cetatea si nu o sa regretati ceea ce veti vedea.

























La terminarea vizitarii cetatii, m-am oprit pentru 2 ore si am lucrat din YOFF 0016.


Dupa ora 14 am plecat catre Codlea, desi era o caldura sufocanta. Seara am ajuns acasa bucuros ca am facut aceasta expeditie.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu