25 aprilie 2012

ANTENA FLUTURE PORTABILA PENTRU 7;14 SI 21 MHz

Am tot auzit de la colegii mei de trafic ca in cazul lucrului in portabil ei folosesc antene montate pe o undita de fibra de sticla.  Am primit cadou de la un prieten doua astfel de undite de 7 m, am scos ultimul element de 0,7 m si am ramas cu 6,3 m de baston suport.  Apoi am facut rost de o placa de fier de 2 mm grosime de care am sudat 3 bucati de teava , una pentru suport antena si doua pentru fixare undite la un unghi de 60 de grade deschidere si o inclinare fata de verticala de circa 20 de grade.  Am folosit 4 izolatori ceramici pentru a da forma de aripi de fluture antenei de 7 MHz, iar intre izolatori am folosit sfoara de rafie. Antena de 14 MHz am pus-o paralel cu fiecare undita si ambele fire le-am fixat de undita cu cleme din PVB (panduiti) care permit strangerea usoara a elementelor telescopice ale antenei. La baza am pus o cutie din PVC si in interior un tor de ferita 1:1 facut cu 3x10 spire cablu electric de 0,75mmp. Pe cutie am montat si doua comutatoare cu doua pozitii prin care conectez torul cand la o antena, cand la cealalta, deoarece solutia de a le pune in paralel, fara comutator nu dadea rezultetele cele mai bune. Totul se alimenteaza cu un cablu coaxial de 75 ohmi RG59 cu tresa si miez de cupru. Am folosit o inclinare a antenei in plan vertical pentru a iesi mai usor cu undele radio din vaile muntilor.
Receptia este foarte buna in toate benzile de radioamatori , de la 3,7 MHz la 29 MHz, iar la emisie se acorda perfect in 7 si 21 MHz, respectiv cea de 14 MHz.  Inca nu am incercat daca merge si in alte benzi (18 sau 24 MHz), dar la prima iesire in portabil voi face acest test.    Schema antenei o prezint in imaginea de mai jos.  Pentru sugestii de imbunatatire a ei puteti sa-mi scrieti la    yo6cuf@yahoo.ro.   CEZAR-YO6CUF

1 comentarii:

Nico spunea...

Salutare Cezar,

Felicitari pentru constructie..si detalii astept sa vad impresii in portabil..73/44 de Nico YO3HFY

Trimiteți un comentariu